Monday, May 25, 2009

C.I.N.T.A

Tajuk/Lirik Lagu: Terlanjur Cinta

Artis/Penyanyi: Rossa feat Pasha (Ungu)

Waktu bergulir
Lambat merantai langkah perjalanan kita
Berjuta cerita terukir dalam

Menjadi sebuah dilema

Mengertikah engkau
Perasaanku tak terhapuskan
Malam menangis
Tetes embun membasahi mata hatiku
Mencoba bertahan di atas puing-puing

Cinta yang tlah rapuh

Apa yang ku genggam
Tak mudah untuk aku lepaskan

Aku terlanjur cinta kepadamu
Dan tlah kuberikan seluruh hatiku

Tapi mengapa baru kini kau pertanyakan cintaku

Aku pun tak mengerti yang terjadi
Apa salah dan kurangku padamu

Kini terlambat sudah untuk dipersalahkan
Karna sekali cinta, aku tetap cinta….

Mencoba bertahan di atas puing-puing
Cinta yang tlah rapuh

Apa yang ku genggam
Tak mudah untuk aku lepaskan…

*

*

*

*

*

TERLANJUR CINTA~~~~ boleh ke terlanjur cinta? boleh ke ckp..

"I x sngaja jatuh Cinta pd U"

they always have reason for sumthing...

kan..kan..kan...

hurm...okla..ak bkn nk ckp psal terlanjur cinta ke..terlanjur ke...ape2 la...

ni berkaitan psal CHENTA...

hahhaha.....

Tahun lepas...time bulan pose...

ak ngah lepak sorg2 kat opis ak... tetibe ak didtgi oleh seorg pakcik...

dia nk crik bos ak..tp disbbkn bos ak xde...dia tetibe plak bukak cite kisah hdup dia...smpai la kisah cinta...


Pakcik : Ko dh ade Pakwe?

Aku : Erm...xde (mmgla xde bru clash)

miahahahah....

Pakcik : meh ak nak pesan kat ko..kalo ko nk crik pakwe a.k.a bakal suami...

Aku : Ye ke pakcik..ermmm...(ak pon khusyuk mendgr)

Pakcik: Ko..kalo nak crik suami..jgn cari yg dh berharta..nnt ko merana...ko carik yg "jln kaki"..sbb mereka akan syg ko seadanya...

Aku: ape maksud pakcik? sy x phm la...

Pakcik : Camni...sbnrnye..ade seseorg yg sdg perhatikan ko..nk kwn ngn ko..tp dia jln kaki je.. dia takot nak tegur ko sbb ko nek keta..dia x setaraf dgn ko..tp dia ikhlas nk kat ko....

Aku : ye ke pakcik..xde plak sy nampak org jln kaki ngorat saya...

Pakcik : ko ni x phm lagi ni... "JALAN KAKI" tu bermaksud..org tu zero... xde pape..xde harta..xde warisi kekayaan kuarga..tp harta yg dia miliki adalah harta yg dia cari sendri... bila ko kwin ngan dia..dia akan sediakan ko rumah,kereta mengikut kemampuan dia...dan disbbkan dia ZERO...dia akan sibuk mencari nafkah utk memenuhi keperluan ko...jadi,dia xde masa nk carik pompuan lain... Tp, berbeza kalo ko dpt laki kaya..anak dato' ke..tan sri ke... mereka ni kaya..jdi mereka dh x bz nk crik duit...sebaliknye bz nk aniskan duit ke mana..tu yg joli,berfoya2 ngan pompuan kelab...tp,pakcik x ckp semua... Ko dh beso..ko pon pandai menilai ape yg ade dpn mata..kan? Mana KACA mana PERMATA...jgn disbbkan Harta..KACA pon ko nmpak BERLIAN...

Aku : Hurmm..ok.. (pakcik ni cam tau2 je ape yg ak alami)

Pakcik : Igt Na...kalo ko x mulakan dgn lelaki yg slalu memerhatikan ko tu,ko xkan dpt dia...sbb kalo ko nk tggu dia mulakan...mesti lambat..sbb dia malu...dia pon harus mngumpul harta dlu kalo nk pikat ko... ko kwan je dlu...ok?

Aku : Tp pakcik..saya nak carik kat mana org tu? sy x nampak pon sape2...

Pakcik : Sabar...Ko akan jmp 1 hri nnt..waktu tu..ko igt pesan pakcik...phm?

Aku : Paham pakcik..terima kasih pakcik atas nasihat pakcik....

******

Setelah tu, pakcik tu pon minx diri, nak balik umah..tkot isteri dia risau...dia syg sgt kat isteri dia... ak akan pegang kate2 pakcik tu....

hanya sekadar gambar hiasan

:: cinta x mengenal usia ::

Org yg JLN KAKI tu x semestinya x boleh bahagiakan ko....dan org yg NAIK KERETA tu,x semestinya boleh bg kebahagiaan kpd ko....

ALHAMDULILLAH....ak dh jmp org yg berJLN KAKI tu...

Semoga apa yg pakcik tu ckp..terhasil...

Amin......


0 comments: